Autorizația de Funcționare în 2022

Autorizația de Funcționare în 2022

Prelungire, vizare, sau (RE)autorizare pentru anul 2022 

 


NOU:  Autorizația de Funcționare 2023 


După mijlocul lunii noiembrie 2021, cei care administrează afaceri în domeniul alimentației publice pregătesc formalitățile de prelungireAutorizației de Functionare pentru anul 2022

Așa cum se știe, procedurile de emitere a Autorizațiilor de Funcționare prezintă diferențe de la un sector la altul, deoarece Consiliul Local al fiecarui Sector din Bucuresti a adoptat propria procedură. 

Însă valoarea taxei și termenul de valabilitate sunt aceleași, indiferent de Sectorul care emite Autorizația de Funcționare, fiindcă sunt reglementate prin hotărâri ale Consiliului General al Municipiului București. 

 Taxă 2021: 3300 Lei 

 Taxă 2022: 3386 Lei 

 Termen de valabilitate: 31 decembrie (se emite anual

Autorizatia de functionare, obligație legală 

Obținerea și prelungirea anuală a Autorizației de Funcționare este obligatorie pentru afacerile din alimentație publică, cum sunt: restaurante, baruri, cafeneleceainării, sau alte activități din aceeași categorie. 

Prelungire Autorizație de Funcționare pentru 2022

Firmele de alimentație publică, trebuie să obtină Autorizația de Funcționare, pentru fiecare dintre localurile pe care le dețin.

Fiecare Autorizație de Funcționare trebuie prelungită anual prin depunerea unui dosar specific la finalul fiecarui an calendaristic, pentru anul calendaristic următor (01 ianuarie - 31 decembrie). 


Serviciile  JF  se adresează celor care își prețuiesc timpul
Vezi oferte pentru: 

 Autorizația de Funcționare Sector 1 
 Autorizația de Funcționare Sector 2 
 Acordul și Autorizația de Funcționare Sector 3 
 Acordul și Autorizația de Funcționare Sector 4 
 Acordul și Autorizația de Funcționare Sector 5 

 Acordul și Autorizația de Funcționare Sector 6 


 

Termenul de depunere a dosarului pentru prelungirea autorizatiei de functionare pentru 2022 se apropie

Autorizația de Funcționare este valabilă până în data de 31 decembrie a anului în care a fost emisă, iar pentru anul 2022 dosarul de prelungire, sau vizare a Autorizației de Funcționare, trebuie depus la primărie, sau la poliția locală, în cursul lunii decembrie 2021.

Pentru patronii de restaurante și baruri, asta înseamnă că în noaptea de Revelion trebuie să aveți dosarul depus la primărie.  

 

Ce se poate întâmpla dacă nu depuneți dosarul pentru prelungirea autorizației de funcționare în termenul legal?

Pentru ca fiecare sector eliberează Autorizația de Funcționare în baza unei Hotărâri proprii, sancțiunile, pentru nedepunerea dosarului în termenul legal, diferă de la sector la sector. 

Ce se poate întâmpla dacă nu depui la timp dosarul pentru prelungirea/ vizarea Autorizației de Funcționare?

În practică, am întâlnit situații în care clienții ne-au furnizat o parte dintre documente după depășirea termenului, sau chiar ne-au contactat după ce Autorizația de Funcționare expirase.

În astfel de situații, Primaria Sectorului 1 va solicita firmei să depună un dosar de autorizare ”de la zero”, care să conțină toate documentele necesare pentru obtinerea autorizatiei de funcționare, similar celui din demersul de autorizare inițială.

În Sectorul 1 asta inseamna foarte multe documente, avize, autorizații sau răspunsuri oficiale (de la DSV, DSP, Mediu, ISU, etc) și implicit mai mult timp și resurse alocate acestui demers.

În sectoarele 2 și 3, reprezentanții primăriei și ai poliției locale au primit dosarele chiar și după expirarea termenlui, însă, în acest caz, doar după ce au aplicat amenzi cuprinse între 500 – 1000 Lei, sau chiar mai mult, uneori.

 

Care sunt documentele necesare în dosarul pentru prelungirea autorizației de funcționare?

Depinde! Sectoarele, care au adoptat procedura de vizare anuală a Autorizației de Functionare, nu solictă foarte multe documente.

Însă fiecare sector reglementeaza prin hotărâri de Consiliu Local proprii, ce documente să ceară de la antreprenorii, astfel că este bină să nu așteptați până în ultimul moment,

În unele sectoare sunt necesare și demersuri prelabile la Registrul Comerțului, sau la DITL, prin care să obțineți un Certificat Constatator, sau un Certificat de atestare fiscală, care vor fi necesare în dosarul ce trebuie inregistrat la primarie, sau la poliția locală.

 

Ce trebuie sa fac pentru a-mi prelungi Autorizatia de Functionare pentru 2022?

  • Informați-vă din timp! Puteti face acest lucru sunand, sau mergând la primarie, sau la poliția locală, care a emis Autorizația de Funcționare

  • Depuneti actele în termenul legal, ceea ce înseamnă, de obicei, intervalul 01 - 31 decembrie


Serviciile  JF  se adresează celor care își prețuiesc timpul
Vezi oferte pentru: 

 Autorizația de Funcționare Sector 1 
 Autorizația de Funcționare Sector 2 
 Acordul și Autorizația de Funcționare Sector 3 
 Acordul și Autorizația de Funcționare Sector 4 
 Acordul și Autorizația de Funcționare Sector 5 
Acordul și Autorizația de Funcționare Sector 6