Ce autorizații sunt necesare pentru un magazin alimentar?
Care este procedura? Cât durează autorizarea?
Cât costă serviciile de consultanță pentru autorizare?
Care sunt cele mai importante autorizații?
Pentru un magazin alimentar obișnuit, de cartier, cu o suprafață medie de 50-80 mp, lista autorizațiilor necesare pentru funcționarea legală nu este foarte mare.
deoarece vei vinde produse alimentare, trebuie să te conformezi normelor sanitare veterinare, să amenajez corect spațiul și să-l utilezi corespunzător,
personalul angajat trebuie să aibă pregătirea necesară,
spațiul să aibă destinație comercială, pentru a putea fi autorizat la primărie, dacă există o reglementare locală în acest sens,
eventualele lucrări de amenajare să fie făcute legal,
dacă ai instalat un sistem de supraveghere video, trebuie să întocmești documentațiile, să implementezi procedurile și să instruiești personalul.
Ai verificat spațiul, destinația constructivă, reglementările urbanistice zonale, te-ai interesat de vecini, sau eventuale restricții locale, după care închiriezi spațiul și faci demersurile la Registrul Comerțului. Ai înregistrat punctul de lucru, sau chiar firma, dacă este nevoie. Toate aceste formalități pot dura ceva mai mult de o săptămâna.
După ce ai înființat punctul de lucru, vei face demersuri simultane la DSV, DSP și ISU, precum și la alte instituții, dacă este cazul, care vor dura aproximativ 30 zile.
Ulterior, vei face demersuri la primărie, pentru a obține Autorizația de Funcționare, cu termen legal de 30 zile, sau mai mult.
Prețul va fi calculat în funcție de timpul alocat, complexitate proiectului, ori numărul de deplasări, sau întâlniri.
Specialiștii JF analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Vei afla, astfel, ce ai de făcut pentru a funcționa în deplină legalitate
[ listă Servicii ] [vezi Documente] [ vezi Prețuri ]
De obicei, cele mai ”importante” autorizații sunt cele pe care nu le ai! De ce?
Pentru că majoritatea instituțiilor efectuează controale în domeniul lor de competență!
De exemplu, dacă ești controlat de inspectorii DSV, prezinți autorizația și dovedești că cunoști și respecți normele sanitare veterinare, totul va fi în regulă.
Însă dacă ulterior vine și Poliția Locală, iar tu nu ești în măsură să prezinți Autorizația de Funcționare emisă de primărie, Documentul de Înregistrare Sanitarp Veterinară nu te mai poate ajuta prea mult.
În cel mai bun caz, dacă l-ai obținut recent, ai putea spune că nu ai apucat să faci demersurile la primărie, sau că tocmai ai depus dosarul, iar asta te-ar putea ajuta să câștigi un pic de timp, dar nu foarte mult!
Serviciile JF se adresează celor care își prețuiesc timpul
[ listă Servicii ] [vezi Documente] [ vezi Prețuri ]
Magazine alimentare găsești peste tot în țară, oriunde a existat un vad comercial, care să atragă atenția unui întreprinzător!
Cum te ajută expertiza JF să deschizi un magazin alimentar de cartier?
Evaluăm spațiul în conformitate cu o serie de norme legale specifice legislației sanitare, sanitare - veterinare, altele
Verificăm restricții de natură urbanistică.
Dacă este nevoie, înființăm firma și/sau punctul de lucru.
Ne ocupăm de demersurile de schimbare a destinației constructive a spațiului, inlcusiv documentații întocmite de arhitect, dacă este cazul.
Daccă este necesar, obținem Certificatul de Urbanism, Avizele și Autorizație de Construire.
Îți oferim consultanță privind exigențele sanitare veterinare, întocmim și depunem documentele la DSV. Te ajutăm să te pregătești pentru controlul de autorizare.
Întocmim și depunem documentele Direcția de Sănătate Publică și îți oferim consultanță generală privind obligațiile legale privind igiena și sănătatea publică.
Asigurăm consultanță privind obligațiile legale, pe care le ai în relația cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență.
Facem demersurile necesare în vederea obținerii Autorizației de Funcționare, sau a Acordului de Funcționare, ori a Avizului de Funcționare.
Oferim consultanță, întocmim actele și relaționăm cu fiecare instituție.
Serviciile JF se adresează celor care își prețuiesc timpul
Este vorba de verificarea felului în care spațiul propus de beneficiar se pretează pentru desfășurarea activităților de alimentație publică.
Include consultanță generală și o vizită la spațiu (doar în București-Ilfov).
Pachetul NU include demersuri propriu-zise și precede serviciile din pachetul Standard.
La conceperea prezentului pachet de servicii am avut în vedere o unitate relativ mică.
Analizăm un volum mai mare de documente, comunicăm constant cu beneficiarul pentru clarificarea detaliilor și îi oferim consultanță și îndrumări, lucrăm memoriul tehnic și pregătim dosarele pentru DSP și DSP.
După depunerea dosarelor, vom păstra legătura telefonic și pe email și vă vom spune cum și cu ce să vă pregătiți pentru controalele de autorizare.
Ne asumăm depunerea dosarelor doar în București și jud. Ilfov.
La conceperea prezentului pachet de servicii am avut în vedere nevoile unităților relativ mici, cu circuite simple, sau integrate unui food court (circuite prealabile existente).
Include un demers simplificat la ISU prin care solicităm un punct de vedere oficial privind eventuala obligație legală de a efectua demersuri de avizare/ autorizare privind securitatea la incendiu pentru spațiul propus de beneficiar.
În urma analizei documentelor și informațiilor, ISU poate emite un răspuns negativ (adică NU este necesară autorizarea), sau pozitiv, caz în care trebuie să efectuați demersuri de avizare/ autorizare (NU sunt incluse în ofertă!).
Suplimentar, putem efectua un demers similar la Agenția de Protecție a Mediului, pentru situațiile în care primăria vă solicită un astfel de document în procedura de autorizare.
Poți completa formularul de mai jos,
sau ne poți contacta telefonic.
Dacă nu știi exact, ce servicii te interesează pentru magazinul tău, sună-ne!
Consultanții noștri îți vor adresa întrebări ajutătoare.
Vom stabili împreună o scurtă listă de activități și demersuri relevante,
După care îți vom transmite o Ofertă de servicii.