Documentul de înregistrare sanitară veterinară
Autorizația sanitară veterinară
Consultanță sanitară veterinară
Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor - ANSVSA, are competențe de reglementare, supraveghere și control în domenii, începând cu sănătatea, bunăstarea și nutriția animalelor, până la siguranța alimentelor și relația implicită a acestora cu sănătatea publică.
ANSVSA își exercită atribuțiile de supraveghere și control în teritoriu prin intituțiile subordonate de nivel local denumite Direcții Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor.
Toate procedurile și metodologiile în baza cărora DSVSA emite Documente de Înregistrare Sanitară Veterinară, ori Autorizații sanitare veterinare, sau alte tipuri de documente reprezintă, în fapt, doar o parte dintre mecanismele prin care instituția își exercită atribuțiile de supraveghere și control din aria sa de activitate.
Este un document oficial emis la cererea solicitantului de către Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor pentru desfășurarea mai multor tipuri de activități, cum ar fi: restaurant, bar, magazin alimentar, cofetărie, altele.
Pentru a putea obține Documentul de Înregistrare Sanitară Veterinară, solicitantul trebuie să îndeplinească anumite condiții specifice fiecărui tip de activitate, care implică:
amenajarea și utilarea corectă a spațiului de lucru,
o pregătire corespunzătoare a personalului lucrător,
asigurarea trasabilității materiilor prime folosite în activitatea curentă
adoptarea și respectarea unor proceduri de lucru realizate pe baza principiilor HACCP
încheierea unor contracte cu furnizori specializați, în vederea îndeplinirii unor condiții legale specifice
Conform Ordinului ANSVSA 111/2008, înregistrarea sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor este necesară micilor producători precum şi unităţilor care produc, procesează, depozitează, transportă şi distribuie produse de origine animală sau nonanimală şi care doresc să furnizeze aceste produse alimentare în cantităţi mici şi cu parteneri localizaţi numai la nivel naţional.
Specialiștii JF analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Vei afla, astfel, ce ai de făcut pentru a funcționa în deplină legalitate.
Este tot un document oficial emis la cerere de către Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor pentru desfășurarea anumitor tipuri de activități, cum ar fi cea de Dezinfecție, Dezinsecție și Deratizare, dar și pentru unități de tip catering, care livrează către colectivități din spitale, școli, grădinițe, nave, aeronave, trenuri și alte locuri unde se servește masa pentru astfel de colectivități
Procedura este mai riguroasă, există o serie întreagă de condiții, ce trebuie îndeplinite de solicitant, iar documentația ce trebuie prezentată este mai consistentă.
Însă, în final, Autorizația de Funcționare sanitară veterinară este un document emis în baza unor reglementări legale, care, la fel ca Documentul de Înregistrare Sanitară Veterinară, reprezintă doar începutul relației agentului economic cu Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, care va reveni cu verificări periodice, conform atribuțiilor sale legale.
Dacă știi să amenajezi și să utilezi corect bucătăria, dacă știi să concepi circuitele funcționale, dacă poți întocmi procedurile de lucru, pe care trebuie să le aplice personalul, dacă ești autodidact și, mai ales, dacă ai timp să studiezi normele și legislația, probabil că te-ai putea descurca și singur.
Însă în orice altă situație, ți-ar fi utile serviciile noastre de consultanță sanitară veterinară.
Specialiștii JF analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Vei afla, astfel, ce ai de făcut pentru a funcționa în deplină legalitate.
vezi Serviciile JF disponibile în relația cu DSVSA
Analizăm informațiile și documentele beneficiarului.
Este o activitate implicită la începutul oricărui proiect
Ne întâlnim și discutăm cu beneficiarul pentru a clarifica detalii.
Această întâlnire are loc, de obicei, la sediul nostru
Ne deplasăm în locația beneficiarului, pentru alte discuții și clarificări
În anumite situații, o vizită la fața locului poate ajuta la clarificarea unor aspecte importante
Comunicăm eficient cu colaboratorii cooptați în proiect, dacă este cazul.
Pe lângă echipa proprie, avem un portofoliu de colaboratori specializați, la care apelăm permanent cu solicitări specifice.
În mod specific, în demersurile de natură urbanistică sunt necesare documentații întocmite de arhitect, ingineri și alți specialiști. De asemenea, actele trebuie verificate de către verificatori cu diverse specializări
Întocmim dosarul pe baza informațiilor și documentelor furnizate de beneficiar și/ sau de colaboratorii cooptați în proiect, dacă este cazul.
Pentru fiecare tip de demers este necesar câte un set de documente, prin care solicitantul să facă dovada îndeplinirii unor condiții specifice.
Depunem dosarul la registratura instituției, sau prin Poșta Română, cu confirmare de primire și opis de documente
De obicei, dosarele sunt depuse prin registratura instituției
În practică, pot să apară situații în care am putea recomanda depunerea documentelor prin Poșta Română, cu adresă de înaintare, opis de documente și confirmare de primire.
Susținem dosarul în relația cu funcționarii instituției
Poate fi vorba de simpla verificare a stadiului în care se află dosarul
De asemenea, poate fi vorba de discuții purtate cu funcționarul, care se ocupă de soluționarea dosarului, în susținerea solicitării beneficiarului, ori referitoare la documentațiile din dosar
În unele situații, ar putea fi necesare audiențe pentru susținerea dosarului în fața funcționarilor din conducerea instituției
Efectuăm alte demersuri pentru obținerea unor documente suplimentare necesare în dosar
Documentele suplimentare pot fi utile, uneori, iar alteori pot fi neapărat necesare pentru clarificarea unor detalii și finalizarea cu succes a demersului.
Desfășurăm activități suplimentare în relația cu beneficiarul, colaboratorii și instituția, în funcție de caz
În practică, ne confruntăm cu situații numeroase și diverse. Legislația este neclară, unele norme se schimbă frecvent, iar alte reglementări sunt expirate de mai mulți ani, astfel că nevoia unor activități suplimentare trebuie luată în considerare.
Vezi prețuri pentru Serviciile JF
Poți completa formularul de mai jos,
sau ne poți contacta telefonic.
Dacă nu știi exact, ce servicii te interesează, sună-ne!
Consultanții noștri îți vor adresa întrebări ajutătoare.
Vom stabili împreună o scurtă listă de activități și demersuri relevante,
După care îți vom transmite o Ofertă de servicii.