Fiecare antreprenor ”își face temele” în felul său căutând informații despre autorizații, avize, sau alte documente necesare funcționării legale, pe baza unor criterii uzuale:
Activitatea desfășurată de firmă
Dimensiunea spațiului și ale elemente
Cum te ajută consultanții JF ?
Ce omit, de obicei, unii antreprenori?
Este cel mai important element, în funcție de care se stabilesc obligațiile legale ale firmei/ punctului de lucru și, implicit, lista autorizațiilor necesare pentru funcționarea legală.
De exemplu, o spălătorie auto va avea anumite obligații legale și o listă specifică de autorizații, iar o cofetărie, prin natura activității, va avea alte obligații legale.
Sunt aspecte care vor influența în mod semnificativ felul în care vor fi stabilite obligațiile legale ale firmei din perspectiva anumitor norme legale.
De exemplu, pentru un spațiu cu o suprafață construită mai mare de 200 mp, în care se desfășoară activități de alimentație publică, vor fi necesare demersuri de avizare și autorizare privind securitatea la incendiu ISU.
Alt exemplu, pentru activitatea de restaurant poate fi necesară obținerea unei Autorizația de Mediu, însă doar dacă localul are mai mult de 100 locuri pentru clienți. Dacă restaurantul are mai puțin de 100 locuri, localul nu va avea nevoie de Autorizație de Mediu, pentru a funcționa legal!
Specialiștii JF analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Informațiile și consultanța te vor ajuta să iei deciziile corecte!
Este important din mai multe perspective
reglementările urbanistice trebuie să permită desfășurarea respectivei activități comerciale în zona în care este amplasat spațiul
reglementările urbanistice trebuie să permită efectuarea eventualelor lucrări constructive/ de amenajare a spațiului în vederea desfășurării activităților comerciale
procedura de autorizare a funcționării agenților economici este reglementată prin hotărâri de consiliu local (norme legale locale), astfel că apar, în mod frecvent, diferențe privind lista obligațiilor legale și procedura propriu-zisă.
Fiindcă tocmai am făcut referire la tipul activității desfășurate în cadrul unei afaceri, trebuie să insistăm asupra felului, în care specificul activității influențează natura obligațiilor legale, pe care firme din domenii diferite de activitate, le pot avea în raport cu aceeași instituție/ autoritate de reglementare, supraveghere și control.
De exemplu, o spălătorie auto trebuie să îndeplinească o serie de condiții și are obligația de a face demersuri legale pentru a obține o Autorizația de Mediu, iar un restaurant cu mai mult de 100 locuri va avea, de asemenea, obligația de a obține o Autorizație de Mediu, pentru a funcționa legal, însă, în esență, obligațiile legale ale fiecăreia dintre cele două tipuri de activități comerciale, vor prezenta elemente specifice fiecărui tip de activitate în parte, diferite de la un caz la celălalt!
Vezi serviciile JF disponibile
analizăm informațiile și documentele furnizate
oferim consultanță și îndrumări în diverse stadii ale demersului
întocmim dosarul pe baza documentelor disponibile
ne deplasăm la sediul instituției, după caz
completăm cereri, formulare și ale documente
susținem dosarul în relația cu funcționarii instituției
susținem dosarul în audiență, după caz
desfășurăm alte activități, conform pachetului de servicii stabilit cu beneficiarul.
Timpul tău este prețios! Alege serviciile JF
Bineînțeles, poți să te ocupi chiar tu de unele demersuri, însă ai lucra mult mai eficient în domeniul tău de activitate.
Include: analiza prealabila și consultanță generală în cadrul unei întâlniri la sediul prestatorului.
Include, în plus, o disponibilitate mai mare din partea prestatorului, care se poate concretiza:
fie prin deplasarea la sediul beneficiarului (doar în București-Ilfov) și discuții la fața locului,
sau formularea unui răspuns detaliat pe email, în care analizăm obligațiile legale din mai multe perspective (Primărie/ Urbanism, DSP, DSV, ISU, Mediu și Primărie/ Autorizația de Funcționare).
Poți completa formularul de mai jos,
sau ne poți contacta telefonic.
Dacă nu știi exact, ce autorizații îți sunt necesare, sună-ne!
Consultanții noștri îți vor adresa întrebări ajutătoare.
Vom stabili împreună o scurtă listă de activități și demersuri relevante,
După care îți vom transmite o Ofertă de servicii.