Cine are nevoie de consultanţa sanitară veterinară?
Circuite funcţionale, Finisaje şi Utilaje
Pregătirea şi Activitatea personalului angajat
Consultanţă şi asistenţă în relația cu DSVSA
august 2022: Autorizare DSV fast-food, sau catering-mic, ori pizza delivery
Consultanţa sanitară veterinară este precum ceapa într-o mâncare bună! Te ustura ochii când o pregăteşti, dar rezultatul justifică eforturile!
Bineînţeles, un consultant bun se va adapta nevoilor clientului său, însă, în final, rolul consultantului nu este acela de a vă da veşti bune, ci de a analiza obiectiv situaţia, pentru a găsi şi a vă propune soluţii, astfel încât să vă prezentaţi cât mai bine în faţa autorităţilor, care vin să vă controleze!
Legislaţia sanitară veterinară se aplică în anumite domenii de activitate.
În secţiunea Reprezentare la Instituţii, în articolul referitor la relaţia cu DSVSA - Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, am menționat tipurile de activităţi comerciale de care ne ocupăm în mod frecvent, identificate prin codurile CAEN, după cum urmează:
activităţi de alimentaţie publică gen restaurant, bistro, fast-food, pizzerie, sau alte activităţi similare
activităţi de alimentaţie publică de tipul catering de eveniment, sau catering de zi, altele
activităţi de alimentaţie publică cum ar fi cofetărie, patiserie, covrigărie şi aşa mai departe
activităţi gen bar, cafenea, ceainărie, sau coffe to go, etc
activităţi de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare
activităţi de comerţ cu diverse tipuri de produse alimentare.
Spaţiul de lucru trebuie să îndeplinească o serie de condiţii şi trebuie adaptat anumitor rigori legale.
Această adaptare se realizează, în primul rând, în funcţie de tipul activităţii desfăşurate, dar şi în funcţie de specific, de volum, sau alte elemente concrete.
Activităţile comerciale de volum mic, gen fast-food mic cu servire la geam, pot fi evaluate cu mai multă indulgenţă de inspectorii DSV.
Pentru activitățile comerciale de dimensiuni reduse demersurile de autorizare pot fi efectuate mai ușor de micii întreprinzători
În activitatea noastră ne-am obişnuit să analizăm situaţia în ansamblu, pentru a identifica soluțiile cele mai bune.
Bineînțeles, de fiecare dată încercăm să ne apropiem cât mai mult de varianta, aşa-zisă, "de manual", fără a căuta compromisul, deoarece pe termen mediu şi lung orice compromis reprezintă o vulnerabilitate.
Pe lânga stabilirea circuitelor de lucru propriu-zise (începând chiar de la intrarea în program a personalului angajat şi aprovizionarea cu materii prime), această etapă a consultanţei sanitare veterinare mai trebuie să clarifice detalii referitoare la finisajele necesare în zonele de lucru, utilajele necesare şi amplasarea lor corectă.
Practica a relevat o serie întreagă de soluţii de "compromis rezonabil", care s-au transformat treptat în cutume, însă acesta este rezultatul unui proces mai îndelungat și firesc.
Personalul trebuie să aibă o pregătire adecvată, corespunzătoare domeniului de activitate şi postului de lucru. Cursul de igienă alimentara reprezintă un numitor comun şi un minim în ce priveşte pregătirea de specialitate!
În alimentaţie publică activitatea personalului este descrisă, cel mai adesea, în aşa-numitele proceduri de Lucru, ce sunt, în fapt, capitole extrase din Ghidul de bune practici cunoscut sub acronimul HACCP - Hazard Analysis and Critical Control Point
În practică, pentru realizarea unei propuneri de amenajare efectuăm o succesiune de operaţiuni:
A. pentru început, analizăm informaţiile şi documentele furnizate de Beneficiar
B. stabilim o întâlnire cu Beneficiarul: discutăm detalii, clarificăm
C. propunem o variantă de amenajare a spaţiului: discutăm scenarii
E. ajustăm propunerea de amenajare a spaţiului în urma discuţiilor cu Beneficiarul
Specialiștii JF analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Informațiile și consultanța te vor ajuta să iei deciziile corecte!
Vezi serviciile JF disponibile
august 2022: Autorizare DSV fast-food, sau catering-mic, ori pizza delivery
F. depunem cererea de autorizare și documentaţiile anexă la DSVSA în numele Beneficiarului
G. oferim consultanţă şi îndrumări Beneficiarului în pregătirea controlului de autorizare DSV
Bineinţeles, Beneficiarul poate solicita şi alte servicii, cum ar fi întocmirea procedurilor de lucru, sau asistenţă la controlul de autorizare!
Pachetul de servicii va fi conceput împreună cu Beneficiarul, astfel încât să corespundă nevoilor sale!
analizăm documentele furnizate
analizăm informațiile concrete referitoare la spațiul propus de beneficiar
identificăm aspecte relevante din perspectiva obligațiilor legale privind igiena și sănătatea publică
identificăm aspecte relevante din perspectiva normelor legale sanitare veterinare
identificăm aspecte relevante din perspectiva legislației urbanistice
analizăm scenarii împreună cu beneficiarul; oferim consultanță și îndrumări
ne deplasăm la spațiul propus de beneficiar, după caz
ne deplasăm la instituții; solicităm informații și clarificări din partea instituțiilor
propunem soluții de amenajare și utilare a spațiului, sau optimizăm circuitele funcționale propuse de beneficiar conform exigențelor sanitare veterinare
discutăm cu colaboratori specializați; solicităm opinii avizate și oferte de servicii conexe
desfășurăm activități de management de proiect
desfășurăm alte activități, conform pachetului de servicii stabilit cu beneficiarul.
Timpul tău este prețios! Alege serviciile JF
Bineînțeles, poți să te ocupi chiar tu de unele demersuri, însă ai lucra mult mai eficient în domeniul tău de activitate.
Include: analiza prealabila, consultanta generala și specifică, precum și conceperea, sau optimizarea circuitelor funcționale (pentru spații de lucru de maxim 80 mp)
Include: analiza prealabila, consultanta generala și specifică, concepere, sau optimizare circuite funcționare, precum și alte activități (pentru spații de lucru de maxim 150 mp)
Poți completa formularul de mai jos,
sau ne poți contacta telefonic.
Dacă nu știi exact, ce servicii te interesează, sună-ne!
Consultanții noștri îți vor adresa întrebări ajutătoare.
Vom stabili împreună o scurtă listă de activități și demersuri relevante,
După care îți vom transmite o Ofertă de servicii.