Avizarea teraselor în 2021 la Primăria mun. București

Avizarea teraselor în 2021 la Primăria mun. București

Aviz PMB pentru terasă în 2021

Procedura de avizare terasă din 2016 până în 2021. 

Terasele nu pot funcționa în fața clădirilor cu fațada deteriorată. Măsură bună aplicată abuziv!

PMB întârzie rezolvarea cererilor prin tertipuri birocratice.

Dezamăgiți de administrația Bucureștiului în 2021. 

 

Funcționarea teraselor sezoniere situate în Centrul Istoric și/sau în Zonele protejate ale Bucureștiului implică parcurgerea unei proceduri birocratice compusă din câteva etape succesive. 

 

Procedura de avizare terasă la PMB din 2016 până în 2021 

Art. 7, alin (1) din Regulamentul privind organizarea și funcționarea teraselor sezoniere în zonele protejate și în perimetrul Centrului Istoric București adoptat în 2016 de Consiliul General al mun. București, prevede în lista de documente necesare în vederea obținerii Avizului de funcționare terasă sezonieră, printre altele, la punctul b) copie după autorizația de funcționare din care să rezulte profilul de activitate al punctului de lucru

În aceste condiții, obținerea Autorizației de Funcționare a localului, reprezintă o condiție prealabilă obligatorie, pentru a putea obține mult doritul Aviz terasă sezonieră, iar cerința aceasta a rămas în vigoare și în 2021. 

Pentru a obține Autorizația de Funcționare a localului, fiecare agent economic face demersuri în sectorul în care este situat localul, fie la primărie, fie la poliția locală, după caz.Agenții economici, care solicită prelungirea Autorizației de Funcționare pentru anul următor trebuie să depună  solicitări în acest sens, încă din ultima lună a anului anterior, iar Autorizația de Funcționare este emisă, de obicei, în cursul lunii ianuarie, uneori chiar mai târziu. 

Agenții economici, care au funcționat în anii anteriori cu terase sezoniere într-una dintre zonele protejate ale capitalei noastre, știu, deja, că trebuie să facă demersuri de avizare la Primăria municipiului București în fiecare an.

Așa cum procedăm în fiecare an, încă din primele luni ale anului 2021 am depus cereri și dosare în vederea obținerii Avizelor de amplasare terasă sezonieră pentru clienții noștri. 

Poate că nu au fost la fel de multe dosare ca în 2019, pentru că restricțiile din timpul pandemiei au închis o parte dintre afacerile în care funcționau terase sezoniere, dar, spre bucuria noastră, au rămas destul de mulți, care au rezistat și ne-au contactat, pentru a funcționa în legalitate.

 

Terasele sezoniere nu pot funcționa în fața clădirilor cu fațade deteriorate 

În sfârșit, în data de 02 iunie 2021 Consiliul General al Municipiului București a adoptat Hotărârea nr. 133 pentru modificarea Hotărârii Consiliului General al Municipiului București nr. 114/ 2016, privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a teraselor în zonele protejate și în perimetrul  Centrului Istoric București, care modifică ART. 3 ALIN. (2) SI ART. 5 ALIN. (3) DIN ANEXA HCGMB NR. 114/2016. 


Serviciile  JF  se adresează celor care își prețuiesc timpul  


Principala prevedere, care ne-a plăcut și nouă, ba chiar am considerat-o corectă și binevenită, a fost cea care modifică Art. 5, alin 3 din Anexa HCGMB nr. 114/ 2016: 

Avizarea teraselor este interzisă în dreptul clădirilor cu fațade degradate, pentru care proprietarii, persoane fizice, sau juridice și titularii dreptului de administrare, sau a altor drepturi reale asupra clădirilor nu au asigurat efectuarea lucrărilor de reparații curente, întreținere, consolidare în condițiile legii. Constatarea (Nota de Constatare) și aplicarea sancțiunilor se va face de către reprezentanții Direcției Generale de Poliția Locală și Control a municpiului București, care va informa, în același timp și structura avizatoare din cadrul Primăriei Municipiului București.  

Însă, așa cum, poate, vă așteptați, teoria este minunată, dar practica ne omoară, fiindcă cei care conduc cele mai importante instituții ale Bucureștiului, pozează frumos la televizor și ne spun cum sunt ei plini de bune intenții, însă, prin măsurile luate, ajung să lovească exact în micii antreprenori, care doresc să funcționeze legal, cei care așteptau o îmbunătățire și simplificare a relației cu instituțiile statului!..

 

PMB întârzie rezolvarea cererilor prin tertipuri birocratice.

Poate credeați că situația s-a îmbunătățit, iar Primăria municipiului București a arătat mai multă deschidere și empatie la problemele micilor antreprenori, așa cum s-au lăudat?

Începutul de an a fost marcat de multă incertitudine. Chiar și lucrătorii Serviciului de Urbanism din cadrul Primăriei municipiului București, care se ocupă de aceste dosare, au fost împiedicați să-și facă treaba de schimbările, care se lăsau așteptate, astfel că cererile depuse, încă din februarie 2021, în vederea obținerii Avizului de amplasare terasă sezonieră au fost tergiversate de reprezentații instituției folosindu-se de diverse tertipuri. 

Având în vedere că cererile depuse în cursul lunii februarie 2021 ar fi trebuit să fie rezolvate în cursul lunii martie 2021, pentru a întârzia rezolvarea, lucrătorii Serviciului de Urbanism din cadrul Primăriei municipiului București au solicitat diverse documente în completarea fiecărui dosar invocând diverse instrucțiuni primite pe cale ierarhică. 

 

Dezamăgiți de Primărie și Consiliul General al Bucureștiului

Cei care au solicitat Primăriei municipiului București emiterea unui Aviz de amplasare terasă sezonieră, adică afacerile de alimentație publică, care au fost atât de greu încercate în cursul anului 2020, oamenii care s-au străduit și au reușit să supraviețuiască măsurilor restrictive din pandemie, antreprenorii atât de greu încercați au fost controlați de reprezentanții Direcției Generale de Poliție Locală și Control a municipiului București. Toate bune și frumoase până aici! Să aplicăm legea!

Dar din punct de vedere moral, nu e chiar așa!
Au venit în control niște funcționari plictisiți, care nu au avut nici o problemă în timpul pandemiei, care și-au luat salariile și primele la timp, care au primit tichete de vacanță, cărora le-au fost majorate salariile fără nici un fel de criterii de performanță, care, probabil, că nu au lucrat vreodată în mediul privat. Oamenii ăștia au venit să-i evalueze pe cei care s-au luptat să supraviețuiască!

 

Felul în care evaluează fiecare situație acești vajnici polițiști locali ar fi de râs, dacă n-ar fi de plâns. 

Unii dintre funcționarii ăștia au probleme mari cu limba română, așa cum puteți vedea și în nota de constatare pe care o prezentăm mai jos, în stânga: 

Notă-de-Constatare Adresă-completare-PMB

 

În cel de-al doilea caz este vorba de o terasă situată pe domeniul privat, ce a funcționat și în anii trecuți, care este mobilată minimalist și elegant, cu mobilier de bun gust, iar funcționarii Primăriei mun. București au solicitat în completare nefiresc de multe informații și documentații, doar pentru a întârzia emiterea Avizului de amplasare al terasei sezoniere, timp în care localul a fost controlat în repetate rânduri de reprezentanții mai multor instituții! 

Vă aduc în atenție faptul că cererea de emitere a Avizului de amplasare terasă sezonieră a fost depusă în 23 februarie 2021, iar ultima Adresă de completare a Primăriei mun. București a fost emisă în data de 30 iunie 2021

 

Într-un alt caz polițiștii locali au constatat faptul că fațada prezintă urme de deteriorare în dreptul etajului 6, cu mult deasupra spațiului comercial, în fața căruia urma a fi amplasată terasa. 
Serviciul de avizare din cadrul Primăriei municipiului București nu a propus măsuri de siguranță, sau o expertiză specializată, ci a emis direct un răspuns prin care a refuzat emiterea avizului de amplasare terasă sezonieră.  

Practic, instituția nu a fost în stare să ia niște măsuri coerente în vederea îmbunătățirii situației, așa că a sfârșit prin a ”pedepsi” un terț, un antreprenor, care nu are nici o legătură cu problemele, care trebuie rezolvate, dar nici pârghii legale prin care să poată remedia situația. 

 

Acesta-i rolul unei astfel de instituții? Pentru asta sunt ei acolo, ca să ne facă greutăți, să respecte legea doar atunci când le convine și să devină omenoși doar atunci când se apropie alegerile? Asta înțeleg ei că trebuie să facă?


Serviciile  JF  se adresează celor care își prețuiesc timpul  


Păi ne-au spus cu totul altceva!..

Regulile s-au schimbat din mers de mai multe ori, în funcție de negocierile politice dintre cei care compun Consiliul General. 

Directivele venite de la conducerea Primăriei mun. București mai mult au derutat pe funcționarii din cadrul Serviciului de Urbanism, care au fost nevoiți să tragă de timp folosind diverse tertipuri, așteptând să vadă ce reglementări urmează a fi adoptate.

Iar în activitatea curentă, reprezentanții instituției au ajuns să invoce și să respecte doar prevederile legale, care le  convin, dar ignoră cu seninătate alte prevederi legale, atunci când nu le sunt convenabile. 

Viitorul nostru e sumbru cu astfel de oameni la conducerea capitalei!