Pentru funcționarea legală a unui salon de înfrumusețare, sunt necesare demersuri prealabile de autorizare la Direcția de Sănătate Publică.
Mai exact, orice coafor, frizerie, salon de manichiură, pedichiură, cosmetică, ori machiaj, sau masaj de relaxare este obligat din punct de vedere legal, să obțină o Notificare de certificare a conformității cu normele de igienă și sănătate publică înainte de a putea desfășura una, sau mai multe dintre activitățile sus-menționate.
Ulterior, în funcție de localitate, sau sector, pot fi necesare demersuri de autorizare la primărie, însă acestea diferă de la o primărie la alta, deoarece sunt efectuate în baza unor reglementări locale și le vom detalia într-un alt articol.
Însă demersul de certificare a conformității cu normele de igienă și sănătate publică a unui salon de înfrumusețare este realizat în baza legislației naționale, astfel încât, chiar dacă formularul cererii poate arăta puțin diferit de la un județ la altul, reglementările legale la care ne raportăm sunt aceleași, pentru orice coafor, frizerie, salon de manichiură, pedichiură, cosmetică, ori machiaj, sau masaj de relaxare din România.
Formularul cererii (descarcă aici formularul DSP București) pentru certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică conține:
câteva rubrici pentru identificarea solicitantului,
alte câteva pentru identificarea spațiului,
precum și câteva rubrici referitoare la activitatea desfășurată.
Completarea formularului este intuitivă și nu necesită cunoștințe avansate.
Însă, completarea formularului cererii pentru certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică este, de obicei, ultima operațiune, pe care o faceți înainte de a depune dosarul.
Chiar pe formularul cererii veți găsi o listă de documente, pe care trebuie să le puneți în dosar:
Este primul în lista documentelor, care trebuie atașate cererii de certificare a conformității cu normele de igienă și sănătate publică.
În memoriul tehnic, trebuie să descrieți spațiul, dotările, echipamentele de lucru, dar și alte informații referitoare la utilități, încălzire, ventilație, precum și asigurarea unor servicii esențiale, cum ar fi preluarea deșeurilor, sau asigurarea serviciilor de medicina muncii.
Pe internet puteți găsi multe informații utile, care să vă ajute să întomiți un memoriu tehnic, sau chiar modele de documente.
În tab-ul Documente (click aici) puteți găsi mai multe informații utile, care să vă ajute în întocmirea unui memoriu tehnic pentru dosarul DSP.
Vezi aici despre:
Cum deschid un coafor, centru SPA, sau alte servicii de înfrumusețare?
Importanța echipamentelor (profesionale) în serviciile de înfrumusețare
Verificări prealabile spațiu comercial
Pentru consultanță specializată și/sau întocmire dosar, vă rugăm să verificați tab-ul Tarife (click aici).
În continuare,
Credem că este destul de ușor de intuit ce reprezintă
b) planul de situație [...], sau
c) schița cu detalii de structură funcțională [...],
Așa că vom trece mai departe și vom remarca următorul element din listă:
Este vorba, de fapt, de prevederile articolului 6 din Normele de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației, care au fost aprobate prin Ordinul 119 din 4 februarie 2014 al Ministrului Sănătății.
Practic, este vorba de faptul că ”la parterul clădirilor de locuit sau structuri similare conform documentației cadastrale cum sunt demisolul, parterul înalt sau mezaninul:
a) se pot amplasa/amenaja unități comerciale [...]” doar în anumite condiții.
Din pacate, acest faimos articol 6 din Normele de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației, nu este foarte clar formulat, așa cum se întâmplă cu multe alte acte normative din țara noastră, ceea ce generează numeroase situații neplăcute în activitatea practică.
Ar fi nedrept să acuzăm toți funcționarii DSP că interpretează legea într-o manieră restrictivă și că au o atitudine abuzivă, fiindcă cei mai mulți dintre ei sunt oameni de bun-simț, care își fac treaba și atât!
Însă unii dintre clienții noștri ne-au povestit întâmplări, care nu le fac cinste celor de la DSP, iar de cele mai multe ori, protagoniste sunt cam aceleași persoane!..
În practică, de obicei, cerința este bifată prin prezentarea unui document, care dovedește destinația comercială a spațiului.
Serviciile, pe care le oferim, includ analiza actelor spațiului/ imobilului, precum și verificarea reglementărilor urbanistice privind funcționarea comercianților.
De asemenea, oferim consultanță privind corecta amenajare și utilare a spațiului, conform normelor de igienă și sănătate publică, după care întocmim și depunem dosarul la DSP.
Vezi: Servicii JF coafor/ întreținiere corporală
Pentru consultanță specializată și/sau întocmire dosar, vă rugăm să verificați tab-ul Tarife (click aici).
În lista de pe formularul cererii de certificare a conformității cu normele de igienă și sănătate publică (formularul DSP București) se face referire, în continuare, la:
e) acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului; acceptul vecinilor, asociaţiei de proprietari;
Este ușor de intuit că este vorba de contractul de închiriere/ comodat și, eventual, actele de proprietate.
Acordul vecinilor este solicitat doar în anumite situații, cum ar fi atunci când programul depășește intervalul 08.00 - 22.00, sau atunci când destinația spațiului nu reiese în mod clar din celelalte acte prezentate.
La punctul următor apare:
f) cod fiscal, certificat constatator;
Aici se face referire, de fapt, la Certificatul Unic de Înregistrare al firmei, sau al PFA-ului, ori a Întreprinderii Individuale, după caz, precum și Certificatul Constatator al sediului social, secundar, sau profesional, în funcție de caz.
Sărim peste punctul g) autorizaţia sanitară de funcţionare, certificatul de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale, fiindcă nu este cazul pentru tipul nostru de activitate
Dar nu putem uita de:
h) chitanţa de plată a tarifului de certificarea conformitatii cu normele de sănătate publică [...] în valoare de 400 lei;
În final, vor mai fi necesare și:
i) alte documente, după caz
Cel mai adesea, aici se încadrează:
acte, care fac dovada pregătirii profesionale a personalului lucrător (diplome, certificate, adeverințe, etc),
acte, care fac dovada stării de sănătate (contract de medicina muncii, fișă de aptitudini, altele),
contractul de salubrizare și, eventual, contractul de preluare și neutralizare a deșeurilor cu regim special, altele.
Obligația de certificare a conformității cu normele de igienă și sănătate publică a fost introdusă prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1030/ 2009 modificat prin Ordinul nr. 15 din 14 ianuarie 2020.
După depunerea dosarului la registratura DSP, acesta va fi repartizat unui medic, care va veni în control și va verifica spațiul și documentele.
Putem oferi consultanță, întocmim actele, depunem dosarul și vă oferim suport în pregătirea pentru controlul de autorizare.
Serviciile JF se adresează celor care își prețuiesc timpul!
Pentru consultanță specializată și/sau întocmire dosar, vă rugăm să verificați tab-ul Tarife (click aici).
Pentru consultanță specializată și/sau întocmire dosar, vă rugăm să verificați tab-ul Tarife (click aici).
Formularul cererii pentru DSP București poat di descărcat de aici:
Completarea formularului nu este dificilă, fiindcă vi se cer informații uzuale referitoare la persoana solicitantului, activitatea și spațiul în care va fi desfășurată.
Însă completarea formularului ar trebui să fie ultima activitate, pe care o faceți în pregătirea dosaurlui de certificare a conformității cu normele de igienă și sănătate publică, doar după ce ați pregătit toate celelalte acte și ați întocmit memoriul tehnic.
Pentru consultanță specializată și/sau întocmire dosar, vă rugăm să verificați tab-ul Tarife (click aici).
Pe internet puteți găsi multe informații utile, care să vă ajute să întomiți un memoriu tehnic, sau chiar modele de documente.
Dintre modelele de memoriu tehnic, vă recomandăm template-ul de memoriu tehnic postat pe site-ul DSP Prahova (click ca să descarci documentul)
Pentru ajutor în realizarea memoriului tehnic și întocmire dosar pentru DSP, vă rugăm să verificați tab-ul Tarife (click aici).
Felul în care veți amenaja spațiul ar trebuie să fie una dintre primele activități, pe care le desfășurați.
Există o serie întreagă de detalii, pe care trebuie să le aveți în vedere atunci când stabiliți cum veți amenaja și utila spațiul, în care veți desfășura activitatea.
Pentru consultanță specializată și/sau întocmire dosar, vă rugăm să verificați tab-ul Tarife (click aici).
Analizăm documentele și informațiile furnizate de beneficiar și discutăm despre condițiile, pe care trebuie să le îndepliniți în vederea autorizării, în cadrul unei întâlniri desfășurate la sediul nostru.
La conceperea pachetului am avut în vedere un spațiu de 30-70 mp, în care se încadrează majoritatea saloanelor de înfrumusețare, precum și o alocară uzuală de timp.
Clarificăm detalii specifice privind amenajarea și utilarea spațiului, lucrăm memoriul tehnic, precum și schița cu detalii de structură funcțională și pregătim dosarul în vederea depunerii la DSP.
După depunerea dosarului, vom păstra legătura telefonic și pe email și vă vom spune cum să vă pregătiți pentru controlul de autorizare.
La conceperea pachetului am avut în vedere un spațiu de 30-70 mp, în care se încadrează majoritatea saloanelor de înfrumusețare, precum și o alocară uzuală de timp.