Ce verific înainde a închiria un spațiu comercial?
Ce condiții trebuie să îndeplinească spațiul?
Îmi place spațiul, dar nu corespunde integral. Ce pot face?
În primul rând, trebuie să verificăm dacă în spațiul respectiv poate fi desfășurată activitatea comercială care ne interesează!
De exemplu,
Dacă vrei să deschizi un restaurant, sau o cofetărie trebuie să verifici dacă spațiul permite organizarea circuitelor de lucru necesare funcționării unui restaurant, sau a unei cofetării
Alt exemplu,
Pentru o spălătorie auto, trebuie să ai în vedere amplasarea unui decantor de nămoluri și grăsimi, pentru care sunt necesare lucrări constructive, care implică demersuri de natură urbanistică.
În general, pentru desfășurarea unei anumite activități comerciale, spațiul trebuie să îndeplinească anumite condițiii, astfel că în verificările prealabile, pe lângă aspectele uzuale, asupra cărora nu voi insista, trebuie să urmăriți și o serie de elemente specifice.
Aspecte frecvent neglijate, sau chestiuni despre care nu te avertizează nimeni, niciodată, sunt cele referitoare la vecini și relația proprietarului spațiului cu aceștia, dar mai ales, felul în care vecinii sunt afectați, sau se consideră afectați de activitatea comercială desfășurată în spațiul respectiv.
Nu neglijați vecinii! Puneți întrebări despre vecini și faceți verificările necesare!
În general, este bine să ai în vedere:
spațiul să fie amenajat, sau să poată fi amenajat pentru desfășurarea repectivei activități comerciale
Există spații comerciale situate în zone foarte bune din punct de vedere al vadului comercial, dar care nu pot fi amenajate conform normelor legale, pentru a putea desfășura anumite tipuri de activități comerciale!
reglementările urbanistice ale zonei să permită desfășurarea activitățior comerciale respective
Reglementările urbanistice pot să prevadă diverse restricții, mai ales în zonele protejate. De exemplu, în anumite zone protejate din București pot fi funcționa restaurante cu maxim 50 locuri.
reglementările urbanistice ale zonei să permită efectuarea lucrărilor constructive necesare pentru amenajarea spațiului
Reglementările urbanistice pot să prevadă o serie întreagă de restricții privind condițiile în care pot fi executate diverse lucrări de amenajare, mai ales în zonele protejate..
spațiul, prin destinația sa constructivă, să permită desfășurarea respectivei activități comerciale
De exemplu, pentru a desfășura activitatea de restaurant spațiul trebuie să aibă destinația constructivă de spațiu comercial, sau spațiu de alimentație publică, iar dacă din acte reiese faptul că spațiul are altă destinație, cum ar fi cea de locuință, vor fi necesare demersuri de schimbare a destinației constructive
branșamentele trebuie să fie corect dimensionate, sau trebuie să aveți permisiunea/ posibilitatea de a le modifica în funcție de nevoile specifice ale fiecărui tip de activitate comercială
Modificarea branșamentelor implică lucrări de amenajare/ construire, ceea ce înseamnă demersuri de natură urbanistică, cu toate obligațiile pe care le implică acestea
relația cu vecinii trebuie să fie bună, sau măcar rezonabilă, deoarece în anumite situații ai putea avea nevoie de acordul lor
Nu vă speriați! Acordul vecinilor nu este necesar chiar atât de frecvent, însă există situații când ai putea avea nevoie de el. De exemplu, pentru funcționarea unui restaurant după ora 22.00, vei avea nevoie de acordul vecinilor. Un alt exemplu, pentru schimbarea desinației constructive a unui spațiu, atunci când sunt necesare lucrări de construire de natura celor pentru care este necesară obținerea unei Autorizații de Construire, va fi necesar acordul vecinilor în formă autentică.
Specialiștii JF analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Informațiile și consultanța te vor ajuta să iei deciziile corecte!
În acest caz ar fi bine să apelezi la un specialist, care să facă o analiză obiectivă și să-ți prezinte în mod clar situația, astfel încât să poți lua cea mai bună decizie.
Dacă, de exemplu, spațiul are destinația constructivă de locuință, iar tu vrei să deschizi acolo un coafor, trebuie să faci demersuri de schimbare a destinației constructive. Adevărata provocare, însă, va fi reprezentată de condițiile în care pot fi efectuate toate demersurile legale, pe care le implică schimbarea destinației constructive.
Într-un alt exemplu, în spațiul respectiv se dorește deschiderea unui restaurant, iar Direcția Sanitară Veterinară solicită organizarea circuitelor funcționale, ceea ce implică amenajarea și utilarea corectă a spațiului de lucru. Pentru un mic fast-food te-ai putea descurca și singur(ă), dar pentru spații mai complexe ar fi bine să apelezi la un specialist.
Specialiștii JF analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Informațiile și consultanța te vor ajuta să iei deciziile corecte!
[vezi lista de Servicii ] vezi Prețuri ]
analizăm documentele furnizate de beneficiar,
analizăm detalii și informații practice referitoare la spațiul propus spre autorizare,
identificăm aspecte relevante din perspectiva obligațiilor legale privind situațiile de urgență
identificăm aspecte relevante din perspectiva obligațiilor legale privind igiena și sănătatea publică
identificăm aspecte relevante din perspectiva obligațiilor legale privind protecția mediului, dacă este cazul
identificăm aspecte relevante din perspectiva legislației urbanistice
analizăm scenarii împreună cu beneficiarul; oferim consultanță și îndrumări
ne deplasăm la spațiul propus de beneficiar, după caz
ne deplasăm la instituții ; solicităm informații și clarificări din partea instituțiilor
discutăm cu colaboratori specializați; solicităm opinii avizate și oferte de servicii conexe
desfășurăm activități de management de proiect
desfășurăm alte activități, conform pachetului de servicii stabilit cu beneficiarul.
Alege serviciile JF pentru că timpul tău este prețios!
Bineînțeles că ai putea să te ocupi chiar tu de unele demersuri,
Însă, timpul este o resursă irecuperabilă, iar tu ai fi mai eficient în domeniul tău de activitate!
Include: analiza prealabilă a informațiilor furnizate de beneficiar, consultanta generală și analiza scenariilor de lucru în cadrul unei vizite la spațiul propus de beneficiar (în București-Ilfov)
Include, în plus, o disponibilitate mai mare din partea prestatorului, iar timpul suplimentar este alocat conceperii unui răspund detaliat pe email, în care analizăm spațiul din mai multe perspective (Primărie/ Urbanism, DSP, DSV, ISU, Mediu și Primărie/ Autorizația de Funcționare).
Include mai multe tipuri de activități, cum ar fi verificări realizate la instituții și/sau la colaboratori specializați, care implică mai mult timp alocat și expertiză multidisciplinară
Poți completa formularul de mai jos,
sau ne poți contacta telefonic.
Dacă nu știi exact, cum să alegi spațiul pentru afacerea ta, sună-ne!
Consultanții noștri îți vor adresa întrebări ajutătoare.
Vom stabili împreună o scurtă listă de activități și demersuri relevante,
După care îți vom transmite o Ofertă de servicii.