0730 50 40 10

Primaria Sectorului 1

Pentru agenții economici,

Autorizația de Funcționare. Pentru ce activități este necesară?

Când este nevoie de schimbarea destinației constructive a spațiului?

Terasă sezonieră. Amplasare, Avizare și Autorizare.

Certificat de Urbanism. Avize. Autorizația de Construire

 

Autorizația de Funcționare

Primăria Sectorului 1 emite Autorizatii de Functionare pentru afacerile din alimentatia publică și pentru firmele care desfășoară activități recreative.

Conform reglementărilor locale în vigoare, activitatile supuse autorizarii sunt identificate cu urmatoarele coduri CAEN:

5610 Restaurante
5621 Activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente
5629 Alte servicii de alimentaţie
5630 Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor
9321 Bâlciuri şi parcuri de distracţii
9329 Alte activităţi recreative şi distractive 

Bineînțeles, pentru a putea obține Autorizația de Funcționare, agentul economic trebuie să facă dovada îndeplinirii anumitor condiții, iar pentru asta trebuie să prezinte un set de documente.

Procedura de autorizare este prevăzută de HCL Sector 1 nr. 421 din 2017, iar lista completă de documente o puteți găsi și aici.


Specialiștii  JF  analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Informațiile și consultanța te vor ajuta să iei deciziile corecte!


 

Schimbarea destinației constructive a spațiului.

Destinația constructivă, sau funcțiunea unui spațiu este stabilită dinaintea edificării, încă din etapa de proiectare, sau chiar înainte de această etapă, când construcția era doar o idee. 

Destinația constructivă este importantă din mai multe puncte de vedere. De exemplu, pentru pompieri funcțiunea este importantă, pentru a putea evalua gradul de pericol și pentru a stabili măsurile, ce trebuie luate, în cazul unei situații de urgență, iar din punct de vedere al potențialului economic, un spațiu cu destinație comercială poate genera venituri seminificativ mai mari, decât un spațiu de locuit, astfel că și grila de impozitare diferă de la un caz la celălalt. 

Pentru autorizarea funcționării, Primăria Sectorului 1 va solicita documente din care să reiasă destinația constructivă corespunzătoare activității desfășurate. În unele situații pot fi necesare demersuri de schimbare a destinației constructive, ce pot fi efectuate la Serviciul de Urbanism al instituției, sau la cel al Primăriei mun. București după caz.

 

Terasă sezonieră. Amplasare, Avizare și Autorizare.

O bună parte dintre restaurante, baruri, cafenele, bistro-uri și alte afaceri de alimentație publică, dețin și o terasă sezonieră amplasată, fie pe teren privat, fie pe domeniul public. 

Autorizarea funcționării teraselor implică unele demersuri distincte, iar dacă terasa este amplasată pe domeniul public, agentul economic trebuie să ia în calcul și plata unei taxe de ocupare a domeniului public, care va fi calculată în funcție de durată și de suprafața ocupată de terasă

Totodată, dacă localul este situat într-una dintre cele 98 de zone protejate ale capitalei, pentru funcționarea legală a terasei va fi necesară și obținerea unui Aviz de Urbanism din partea compartimenului urbanistic din cadrul Primăriei municipiului București

 

Certificat de Urbanism. Avize, Autorizația de Construire.

Realizarea unei construcții, ori extinderi, sau, uneori, doar obținerea unor informații de natură urbanistică, începe cu solicitarea unui Certificat de Urbanism

Tot un Certificat de Urbanism va fi emis și în situația în care se solicită schimbarea destinației constructive a unui spațiu, dacă pentru asta sunt necesare și lucrări. 

Prin Certificatul de Urbanism primăria va informa solicitantul cu privire la documentațiile și Avizele prealabile (electricitate, gaze, apă, etc) necesare în vederea emiterii unei Autorizații de Construire. Iar după obținerea Avizelor respective, solicitantul poate pregăti și depune dosarul pentru Autorizația de Construire

În linii generale, procedura este aceeași, indiferent că este vorba de edificarea unei construcții cu mai multe etaje, sau de o simplă reclamă de 0,5 mp, însă lista avizelor și documentația propriu-zisă diferă în mod semnificativ. 

Dacă amplasamentul se află într-una dintre cele 98 de zone protejate ale capitalei, competența revine Servciului de Urbanism din cadrul Primăriei municipiului București


Specialiștii  JF  analizează și îți prezintă o imagine realistă a situației în care te afli,
Alege legal! Te ajută JuristFirme.ro


Ce putem face pentru tine?

 Vezi  Serviciile  JF  disponibile în relația cu Primăria Sectorului 1

 

Servicii în relația cu Primăria Sectorului 1 București

În ordinea lor firească, este vorba de următoarele activități: 

 Analizăm  informațiile și documentele beneficiarului. 

  • Este o activitate implicită la începutul oricărui proiect 

 Ne întâlnim  și discutăm cu beneficiarul pentru a clarifica detalii. 

  • Această întâlnire are loc, de obicei, la sediul nostru 

 Ne deplasăm  în locația beneficiarului, pentru alte discuții și clarificări 

  • În anumite situații, o vizită la fața locului poate ajuta la clarificarea unor aspecte importante 

 Comunicăm  eficient cu colaboratorii cooptați în proiect, dacă este cazul. 

  • Pe lângă echipa proprie, avem un portofoliu de colaboratori specializați, la care apelăm permanent cu solicitări specifice.

  • În mod specific, în demersurile de natură urbanistică sunt necesare documentații întocmite de arhitect, ingineri și alți specialiști. De asemenea, actele trebuie verificate de către verificatori cu diverse specializări 

 Întocmim  dosarul pe baza informațiilor și documentelor furnizate de beneficiar și/ sau de colaboratorii cooptați în proiect, dacă este cazul. 

  • Pentru fiecare tip de demers este necesar câte un set de documente, prin care solicitantul să facă dovada îndeplinirii unor condiții specifice. 

 Depunem  dosarul la registratura instituției, sau prin Poșta Română, cu confirmare de primire și opis de documente 

  • De obicei, dosarele sunt depuse prin registratura instituției 

  • În practică, pot să apară situații în care am putea recomanda depunerea documentelor prin Poșta Română, cu adresă de înaintare, opis de documente și confirmare de primire. 

 Susținem  dosarul în relația cu funcționarii instituției 

  • Poate fi vorba de simpla verificare a stadiului în care se află dosarul 

  • De asemenea, poate fi vorba de discuții purtate cu funcționarul, care se ocupă de soluționarea dosarului, în susținerea solicitării beneficiarului, ori referitoare la documentațiile din dosar 

  • În unele situații, ar putea fi necesare audiențe pentru susținerea dosarului în fața funcționarilor din conducerea instituției 

 Efectuăm  alte demersuri pentru obținerea unor documente suplimentare necesare în dosar 

  • Documentele suplimentare pot fi utile, uneori, iar alteori pot fi neapărat necesare pentru clarificarea unor detalii și finalizarea cu succes a demersului. 

 Desfășurăm  activități suplimentare în relația cu beneficiarul, colaboratorii și instituția, în funcție de caz 

  • În practică, ne confruntăm cu situații numeroase și diverse. Legislația este neclară, unele norme se schimbă frecvent, iar alte reglementări sunt expirate de mai mulți ani, astfel că nevoia unor activități suplimentare trebuie luată în considerare. 

 

 Vezi prețuri  pentru Serviciile  JF  

 

Solicita oferta personalizata

Ce servicii îți sunt necesare?

Poți completa formularul de mai jos,   
sau ne poți contacta telefonic.  

Dacă nu știi exact, ce servicii te interesează, sună-ne! 
Consultanții noștri îți vor adresa întrebări ajutătoare

Vom stabili împreună o scurtă listă de activități și demersuri relevante, 
După care îți vom transmite o Ofertă de servicii.

Oferta rapida asistata/call-center

Preferi să ne contactezi telefonic? Ne găsești de Luni până Vineri între 09.00 - 18.00

Completeaza formularul si te vom contacta cand doresti pentru Ofertare Rapida
Ofertare Rapida
x

Designed and developed by

Top

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Detalii aici De acord