Infiintare restaurant - greseli frecvente
Greșeli frecvente la înființarea unui restaurant
Subfinanțarea este principala greșeală, deoarece în planificarea investiției nu pot fi luate în considerare toate situațiile, ce vor fi întâlnite în practică, astfel că aproximativ 50% dintre restaurante ajung să se închidă încă din cursul primului an de funcționare.
Micromanagementul și prioritizarea nerealistă reprezintă o eroare întâlnită, mai frecvent, la antreprenorii mai puțin experimentați, care se concretizează prin alocarea unui timp semnificativ, pentru rezolvarea unor mici detalii din activitatea curentă, cu impact redus în funcționarea restaurantului și neglijarea unor demersuri, sau obligații legale importante!
Amplasarea nepotrivită în raport cu strategia de promovare și publicul țintă. Alegerea unei zone în care nu se află nici un alt restaurant poate fi o oportunitate pe termen mediu și lung, dar implică un efort îndelungat de construire a unui vad comercial propriu. De multe ori, o zonă în care se află mai multe restaurante este mai atractivă pentru consumatori, datorită ofertei bogate și diverse!
Serviciile JF se adresează celor care își prețuiesc timpul
[ vezi oferte și prețuri ]
Înființarea unui restaurant implică mai mult decât un drum la Registrul Comerțului
Înființarea unui restaurant este o operațiune de angajament, planificare și responsabilitate, care presupune investiții în spațiu, echipamente, amenajare, personal și promovare.
În unele cazuri, spațiul ales de întreprinzator nu corespunde, sau nu poate fi amenajat în conformitate cu prevederile legislației specifice, iar în alte situații, întreprinzătorul tinde să acorde o mare atenție prețurilor și designului și să neglijeze aspectele referitoare organizarea circuitelor de lucru, sau alte elemente funcționale, care au o mare importanță în demersurile de autorizare în vederea funcționării legale. Rezultatul? Paguba!
Astfel, cei aflați în aceste situatii realizeaza într-un final trist, că au înființat o firmă, care are codul CAEN de restaurant si… cam atat. Iar asta se întâmplă, uneori, dupa ce au investit sume considerabile, dar fiindcă localul lor nu îndeplinește toate criteriile necesare, nu poate functiona legal. Reconsideră târziu, că ar fi trebuit să procedeze diferit, dar în acel moment există deja pierderi survenite din spații închiriate și echipamente cumpărate în mod inutil, ori, mai rău, din amenajări realizate incorect.
Exista chiar situații în care proprietarii restaurantelor merg din rău în mai rău, iar în loc să îndrepte lucrurile, continua într-o greșeală perpetuă, care îi duce uneori spre dezechilibre financiare severe.
În activitatea de înființare, avizare și autorizare a restraurantelor, consultanții JuristFirme.ro s-au întâlnit cu situații diverse. Au fost numeroase exemple de succes, în care investitorii au pornit la drum cu ideea de a face lucrurile corect și au continuat astfel, dar am întâlnit și situații în care proprietarii afacerilor au apelat la serviciile noastre după ce se adânciseră într-o succesiune de decizii greșite luate în baza unor informații incorecte, sau incomplete.
Greșeli frecvente la deschiderea unui restaurant
Subfinanțarea este principala greșeală, deoarece în planificarea investiției nu pot fi luate în considerare toate situațiile, ce vor fi întâlnite în practică, astfel că aproximativ 50% dintre restaurante ajung să se închidă încă din cursul primului an de funcționare.
Micromanagementul și prioritizarea nerealistă reprezintă o eroare întâlnită, mai frecvent, la antreprenorii mai puțin experimentați, care se concretizează prin alocarea unui timp semnificativ, pentru rezolvarea unor mici detalii din activitatea curentă, cu impact redus în funcționarea restaurantului și neglijarea unor demersuri, sau obligații legale importante!
Amplasarea nepotrivită în raport cu strategia de promovare și publicul țintă. Alegerea unei zone în care nu se află nici un alt restaurant poate fi o oportunitate pe termen mediu și lung, dar implică un efort îndelungat de construire a unui vad comercial propriu. De multe ori, o zonă în care se află mai multe restaurante este mai atractivă pentru consumatori, datorită ofertei bogate și diverse!
Nu închiriați spațiul pentru restaurant înainte de a vorbi cu un specialist! Este posibil ca spațiul să nu corespundă astfel încât să nu puteți organiza fluxuri corecte și vă luați adio de la autorizarea DSVSA și DSP, ori vă reconsiderați afacerea și rămâneți la nivel de bistro, sau chiar bar!
Nu aveți autorizații, nu aveți restaurant,
poate doar o afacere clandestină, care nu va funcționa prea mult astfel, deoarece:
-
Directia de Sanatate Publica face vizite inopinate după înființare la toate firmele din domeniul alimentației publice, așadar lupul chiar are coada scurtă în acest caz!
-
Daca există neșansa să realizați prea târziu, ca spațiul nu se potrivește unui restaurant, vă puteți trezi că aveți semnat un contract de închiriere pe o perioadă lungă de timp, pe care trebuie să-l onorați, sau să-l reziliați în condiții dezavantajoase.
-
Nu amenajati spatiul inainte de a vorbi cu o persoana avizata! Ati infiintat firma, ati inchiriat spatiul pentru restaurant si ati gasit un mobiler perfect, care se asorteaza cu trandafirul de la butoniera si o chiuveta cu leduri?! Nu le cumparati!
-
Ca și în cazul spațiului, riscul este sa platiti demersuri de infiintare, chirii, mobilier si echipamente pentru bucatarie si sa ramaneti doar cu cheltuieli in urma lor. Este foarte posibil ca dumneavoastra sa aveti mai mult bun gust decat un consultant, dar amenajarea unui restaurant nu se limiteaza la mobilier si chestii decorative.
-
Un consultant cunoaste legislatia in vigoare si va poate asista in conceperea unor fluxuri functionale coerente, a documentatiilor, astfel incat totul sa curga struna la momentul controlului pentru autorizare. Daca tineti cont de lege, poate functiona uns si dupa!
-
Ai gresit? E omenește! Dar nu continua greșeala pe principiul “merge si asa”!
-
Ai facut tot ce am scris la punctul anterior, dar totusi te-ai decis sa apelezi la un consultant. Foarte bine! Daca l-ai contractat, asculta-i sfaturile si refa tot ce e de refacut, spatiu, amenajari, astfel incat sa functionezi legal. Rolul consultantului este sa te asiste in demersul tau de a intra in legalitate!
-
Nu incepe activitatea inainte de a avea in ordine toate avizele si procedurile prevazute de lege pe principiul, “las' ca nu ma prinde tocmai pe mine”!
-
Dupa cum spuneam mai devreme, controale pot aparea oricand, iar amenzile pentru lipsa autorizarilor sunt uriase. Saptamanile trecute scriam despre amenzile aplicate de DSVSA, asadar ia aminte!
-
Nu servi publicul până nu ai toate avizele și procedurile puse la punct, până nu ai personal calificat, precum și toate actele puse in ordine.
-
Nu angaja personal necalificat! Poate vecina de alături gateste o mancare atat de buna, incat o stie tot blocul, asta nu o face bucatar calificat! Bucatarii cu diploma stiu multe alte lucruri pe lângă gătit!
-
Nu difuza muzică fără licență! Nu contează ce muzică asculți la tine în restaurant muzica va fi ascultata si de către clienți, astfel încât devine muzica ambientală difuzată în scop comercial. “Unora le place jazzul” si cu cat esti mai in centru s-ar putea sa ai un control privind legalitatea muzicii ambientale. Nu ne crezi, vezi stirile! Dupa amenda, ajungi sa fluieri o doina de jale!
-
Vrei reclama stradala? Obtine autorizatie! Reclama e sufletul comertului, dar asigura-te ca ai facut toate demersurile legale pentru amplasarea stradala a acesteia. Este foarte posibil sa iti fie necesara inclusive autorizatia de construire, nu o neglija! Lipsa acestor proceduri legale nu iti aduc reclama negativa, ci amenzi!
Asa da!
Dincolo de sfaturile glumențe privind înființarea unui restaurant, situatia este foarte serioasa. De final, vă facem două recomandări, care vă pot ajuta să inființați, autorizați și gestionați corect un restaurant pe termen lung, de data aceasta sub forma “asa da”:
-
Apelati din timp la un consultant, înainte de a închiria spațiul destinat restaurantului și nu inființați punctul de lucru până nu sunteți sigur că ați ales locul corect. Un consultant vă poate asista în alegerea spațiului potrivit, în crearea de fluxuri funcționale, în a obține și demara toate operatiunile legale necesare unei afaceri de acest tip. în cazul în care vă hotărâți mai târziu, este posibil ca asta să vă coste mai mult decât angajarea unui specialist.
-
Acordati atenția cuvenită aspectelor legale ale afacerii dumneavoastră, iar asta vă va aduce beneficii pe termen lung. Restaurantul, ca orice altă activitate din domeniul alimentației publice, pune mare accent pe siguranța alimentară, la fel de mult ca pe aspectele financiar-contabile.
Serviciile JF se adresează celor care își prețuiesc timpul
[ vezi oferte și prețuri ]
Succes si tineti aproape! Vom reveni periodic cu noutati si informatii utile!
Many thanks for photos: soscuisine.com and pixabay.com
Greșeli frecvente la înființarea unui restaurant
Subfinanțarea este principala greșeală, deoarece în planificarea investiției nu pot fi luate în considerare toate situațiile, ce vor fi întâlnite în practică, astfel că aproximativ 50% dintre restaurante ajung să se închidă încă din cursul primului an de funcționare.
Micromanagementul și prioritizarea nerealistă reprezintă o eroare întâlnită, mai frecvent, la antreprenorii mai puțin experimentați, care se concretizează prin alocarea unui timp semnificativ, pentru rezolvarea unor mici detalii din activitatea curentă, cu impact redus în funcționarea restaurantului și neglijarea unor demersuri, sau obligații legale importante!
Amplasarea nepotrivită în raport cu strategia de promovare și publicul țintă. Alegerea unei zone în care nu se află nici un alt restaurant poate fi o oportunitate pe termen mediu și lung, dar implică un efort îndelungat de construire a unui vad comercial propriu. De multe ori, o zonă în care se află mai multe restaurante este mai atractivă pentru consumatori, datorită ofertei bogate și diverse!
Serviciile JF se adresează celor care își prețuiesc timpul
[ vezi oferte și prețuri ]
Înființarea unui restaurant implică mai mult decât un drum la Registrul Comerțului
Înființarea unui restaurant este o operațiune de angajament, planificare și responsabilitate, care presupune investiții în spațiu, echipamente, amenajare, personal și promovare.
În unele cazuri, spațiul ales de întreprinzator nu corespunde, sau nu poate fi amenajat în conformitate cu prevederile legislației specifice, iar în alte situații, întreprinzătorul tinde să acorde o mare atenție prețurilor și designului și să neglijeze aspectele referitoare organizarea circuitelor de lucru, sau alte elemente funcționale, care au o mare importanță în demersurile de autorizare în vederea funcționării legale. Rezultatul? Paguba!
Astfel, cei aflați în aceste situatii realizeaza într-un final trist, că au înființat o firmă, care are codul CAEN de restaurant si… cam atat. Iar asta se întâmplă, uneori, dupa ce au investit sume considerabile, dar fiindcă localul lor nu îndeplinește toate criteriile necesare, nu poate functiona legal. Reconsideră târziu, că ar fi trebuit să procedeze diferit, dar în acel moment există deja pierderi survenite din spații închiriate și echipamente cumpărate în mod inutil, ori, mai rău, din amenajări realizate incorect.
Exista chiar situații în care proprietarii restaurantelor merg din rău în mai rău, iar în loc să îndrepte lucrurile, continua într-o greșeală perpetuă, care îi duce uneori spre dezechilibre financiare severe.
În activitatea de înființare, avizare și autorizare a restraurantelor, consultanții JuristFirme.ro s-au întâlnit cu situații diverse. Au fost numeroase exemple de succes, în care investitorii au pornit la drum cu ideea de a face lucrurile corect și au continuat astfel, dar am întâlnit și situații în care proprietarii afacerilor au apelat la serviciile noastre după ce se adânciseră într-o succesiune de decizii greșite luate în baza unor informații incorecte, sau incomplete.
Greșeli frecvente la deschiderea unui restaurant
Subfinanțarea este principala greșeală, deoarece în planificarea investiției nu pot fi luate în considerare toate situațiile, ce vor fi întâlnite în practică, astfel că aproximativ 50% dintre restaurante ajung să se închidă încă din cursul primului an de funcționare.
Micromanagementul și prioritizarea nerealistă reprezintă o eroare întâlnită, mai frecvent, la antreprenorii mai puțin experimentați, care se concretizează prin alocarea unui timp semnificativ, pentru rezolvarea unor mici detalii din activitatea curentă, cu impact redus în funcționarea restaurantului și neglijarea unor demersuri, sau obligații legale importante!
Amplasarea nepotrivită în raport cu strategia de promovare și publicul țintă. Alegerea unei zone în care nu se află nici un alt restaurant poate fi o oportunitate pe termen mediu și lung, dar implică un efort îndelungat de construire a unui vad comercial propriu. De multe ori, o zonă în care se află mai multe restaurante este mai atractivă pentru consumatori, datorită ofertei bogate și diverse!
Nu închiriați spațiul pentru restaurant înainte de a vorbi cu un specialist! Este posibil ca spațiul să nu corespundă astfel încât să nu puteți organiza fluxuri corecte și vă luați adio de la autorizarea DSVSA și DSP, ori vă reconsiderați afacerea și rămâneți la nivel de bistro, sau chiar bar!
Nu aveți autorizații, nu aveți restaurant,
poate doar o afacere clandestină, care nu va funcționa prea mult astfel, deoarece:
-
Directia de Sanatate Publica face vizite inopinate după înființare la toate firmele din domeniul alimentației publice, așadar lupul chiar are coada scurtă în acest caz!
-
Daca există neșansa să realizați prea târziu, ca spațiul nu se potrivește unui restaurant, vă puteți trezi că aveți semnat un contract de închiriere pe o perioadă lungă de timp, pe care trebuie să-l onorați, sau să-l reziliați în condiții dezavantajoase.
-
Nu amenajati spatiul inainte de a vorbi cu o persoana avizata! Ati infiintat firma, ati inchiriat spatiul pentru restaurant si ati gasit un mobiler perfect, care se asorteaza cu trandafirul de la butoniera si o chiuveta cu leduri?! Nu le cumparati!
-
Ca și în cazul spațiului, riscul este sa platiti demersuri de infiintare, chirii, mobilier si echipamente pentru bucatarie si sa ramaneti doar cu cheltuieli in urma lor. Este foarte posibil ca dumneavoastra sa aveti mai mult bun gust decat un consultant, dar amenajarea unui restaurant nu se limiteaza la mobilier si chestii decorative.
-
Un consultant cunoaste legislatia in vigoare si va poate asista in conceperea unor fluxuri functionale coerente, a documentatiilor, astfel incat totul sa curga struna la momentul controlului pentru autorizare. Daca tineti cont de lege, poate functiona uns si dupa!
-
Ai gresit? E omenește! Dar nu continua greșeala pe principiul “merge si asa”!
-
Ai facut tot ce am scris la punctul anterior, dar totusi te-ai decis sa apelezi la un consultant. Foarte bine! Daca l-ai contractat, asculta-i sfaturile si refa tot ce e de refacut, spatiu, amenajari, astfel incat sa functionezi legal. Rolul consultantului este sa te asiste in demersul tau de a intra in legalitate!
-
Nu incepe activitatea inainte de a avea in ordine toate avizele si procedurile prevazute de lege pe principiul, “las' ca nu ma prinde tocmai pe mine”!
-
Dupa cum spuneam mai devreme, controale pot aparea oricand, iar amenzile pentru lipsa autorizarilor sunt uriase. Saptamanile trecute scriam despre amenzile aplicate de DSVSA, asadar ia aminte!
-
Nu servi publicul până nu ai toate avizele și procedurile puse la punct, până nu ai personal calificat, precum și toate actele puse in ordine.
-
Nu angaja personal necalificat! Poate vecina de alături gateste o mancare atat de buna, incat o stie tot blocul, asta nu o face bucatar calificat! Bucatarii cu diploma stiu multe alte lucruri pe lângă gătit!
-
Nu difuza muzică fără licență! Nu contează ce muzică asculți la tine în restaurant muzica va fi ascultata si de către clienți, astfel încât devine muzica ambientală difuzată în scop comercial. “Unora le place jazzul” si cu cat esti mai in centru s-ar putea sa ai un control privind legalitatea muzicii ambientale. Nu ne crezi, vezi stirile! Dupa amenda, ajungi sa fluieri o doina de jale!
-
Vrei reclama stradala? Obtine autorizatie! Reclama e sufletul comertului, dar asigura-te ca ai facut toate demersurile legale pentru amplasarea stradala a acesteia. Este foarte posibil sa iti fie necesara inclusive autorizatia de construire, nu o neglija! Lipsa acestor proceduri legale nu iti aduc reclama negativa, ci amenzi!
Asa da!
Dincolo de sfaturile glumențe privind înființarea unui restaurant, situatia este foarte serioasa. De final, vă facem două recomandări, care vă pot ajuta să inființați, autorizați și gestionați corect un restaurant pe termen lung, de data aceasta sub forma “asa da”:
-
Apelati din timp la un consultant, înainte de a închiria spațiul destinat restaurantului și nu inființați punctul de lucru până nu sunteți sigur că ați ales locul corect. Un consultant vă poate asista în alegerea spațiului potrivit, în crearea de fluxuri funcționale, în a obține și demara toate operatiunile legale necesare unei afaceri de acest tip. în cazul în care vă hotărâți mai târziu, este posibil ca asta să vă coste mai mult decât angajarea unui specialist.
-
Acordati atenția cuvenită aspectelor legale ale afacerii dumneavoastră, iar asta vă va aduce beneficii pe termen lung. Restaurantul, ca orice altă activitate din domeniul alimentației publice, pune mare accent pe siguranța alimentară, la fel de mult ca pe aspectele financiar-contabile.
Serviciile JF se adresează celor care își prețuiesc timpul
[ vezi oferte și prețuri ]
Succes si tineti aproape! Vom reveni periodic cu noutati si informatii utile!
Many thanks for photos: soscuisine.com and pixabay.com